• Hem
  • Köp- och leveransvillkor

Köp- och leveransvillkor

Köp- och leveransvillkor  24 HourMeals 

Priser  

Alla priser anges i SEK inklusive moms.    

Order  

Vid restnotering kontaktas alltid kunden och har rätt att avbeställa varan. Restorder är fraktfri.    

Betalning  

Varorna betalas genom kortbetalning i webshop. 

Frakt  

Kostnad för frakt inom Sverige tillkommer på din order med 50 SEK. Beställningar över 500 kr är fraktfria.  

Leveranstid  

Normalt har du alltid dina varor inom 3-5 arbetsdagar, efter att betalning har kommit oss tillhanda. Om du har särskilda önskemål på leveranstid maila till order24h@compass-group.se  

Personuppgifter  

När du beställer hos 24hmeal.se godkänner du samtidigt att vi lagrar och använder informationen som du har lämnat om dig. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. 24hmeal.se är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det genom att skicka ett mail till oss på info24h@compass-group.se  

Ångerrätt och retur

Begränsad ångerrätt gäller (livsmedel) Kvaliteten och hållbarheten på livsmedel kan inte garanteras om de redan har sålts och fraktats en gång. Som ett led i vår kvalitetssäkring är det viktigt för oss att kunna gå i god för att våra livsmedel förvarats på rätt sätt ända fram till att kunden tar emot produkten. Har produkten tidigare varit hos privata kunder kan vi inte garantera detta. Får vi livsmedel i retur från våra kunder - ex felleverans - så destrueras dessa och skickas således inte ut igen. Detta gör vi för din säkerhet. Av samma anledning gäller inte ångerrätten på våra livsmedel. Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, detta gäller dock ej livsmedel och förutsatt att varan är i nyskick. (Distansavtalslagen). Observera att ångerrätten inte gäller företag. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag alltid kontakt med oss på info24h@compass-group.se innan du skickar tillbaka en vara. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller Är det ” lagligt” att inte ha ångerrätt? 

Returporto betalas av kunden.   

Reklamation 

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig att snarast alltid kontakta vår kundtjänst på order24h@compass-group.seDu får då en retursedel för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga din följesedel. Är din leverans transportskadad skall detta anmälas av dig till DHL.